Budují digitální automobilové impérium. Nyní majitelé Carvaga nakupovali za stovky milionů v Polsku
Skupina EAG získala polskou společnost JBR Rogowiec, která vyvíjí a prodává digitální systémy pro prodejce vozů. Začlení ji do platformy Omnetic.
Majitelé online platformy pro prodej ojetých vozů Carvago vyrazili na nákupy do Polska. Skupina EAG, , získala předního dodavatele digitálních systémů pro prodejce automobilů JBR Rogowiec. Jde o transakci za stovky milionů korun, kterou skupině EAG umožnila nedávná finanční injekce od fondu Kartesia. Plánem EAG je růst díky postupné konsolidaci evropských trhů a akvizicím ve střední a západní Evropě. Přinášíme více podrobností.
Cíl akvizice: JBR Rogowiec, který je polským výrobcem a dodavatelem IT systémů používaných v automobilovém průmyslu a také dvojkou na polském trhu. Firma byla založena a vedena rodinou Rogowieckých: otcem Januszem a jeho syny Bartoszem a Radoslawem. Po akvizici zůstanou Bartosz a Radoslaw členy představenstva společnosti JBR.
Hodnota transakce: Podle vyjádření EAG šlo o obchod v řádu stovek milionů korun. Jde o první akvizici poté, co skupina získala na svou expanzi 100 milionů eur od panevropského soukromého fondu Kartesia a polského správce aktiv CVI.
Kdo investuje: Skupina EAG, se zaměřuje na digitální služby v automobilovém průmyslu. Její součástí je kromě B2B platformy Omnetic, kam se začlení i JBR Rogowiec vedle Cebie, která se věnuje ověřování a identifikaci vozidel, nebo online B2B portálu Fastback pro obchodování s ojetými vozy, také on-line tržiště ojetých aut Carvago.
Ambicí EAG je vytvořit celoevropskou digitální skupinu, která, slovy samotných představitelů společnosti, bude „pod komerčními značkami Omnetic, Carvago a CarsData pokrývat celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho prodej“.
Zdroj: cc.cz
Redakčně kráceno.